BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 6, 2009

gelagat si kenet




Dapat jek bonus, aku belikan danish kete spot cop
Uncle Batman..


tersipu-sipu die, menyengeh dapat kete


ni time die malas..
ngantok le tuh...


siang tadi banyak benor main..

sekalang ini budak banyak nakal ooo.. tapi bijak.. waa suke..



kalau dia nakal tahap volume 4,
apalagi.. perintah berkurung argh..sampai die nangis..
kihkihkih.. jahat x mak uda die??




minggu lepas aku balik kampung,

rindu argh kat budak2 kecik ni.. petang tu, mak su n pak su aku datang.. bawak anak dara dia.. si iman, baru setahun sebulan.. budak kecik ni baru pandai jalan.. aku pun dah lama x jumpe die..



sampai jek kat umah aku, die masuk, jalan terkedek2, sambil mengembangkan kedua2 tgn die..menyengeh n peluk aku... ale ale le.. rindunyer... best melayan kan die..

sekarang dah pandai elo elo.. gune tepon.. tapi posisi tepon kat belakang tengkok.. hrmm, camne tuh?? aku suke tgk time die nk makan.. terror beb, tadah tgn(baca doa le konon).. kejap jek.. pastu aim (amin).. tgn siap tutup muka semua.. pastu chak... hehe

tapi x bleh bla la kalau time main tuh.. budak2 kan.. sifat iri hati tu ade jek... si danish tuh semua mainan die, budak2 lain x bleh main... iman naik moto, die pun nk naik moto.. kasi iman naik kete , si danish sanggup nk turun moto, nk main kete jugak.. cian cik muda die si iman ni.. tapi si iman ni, wa puji sifat die yg jenis x kisah dan pendiam, suke cenyum jek... tapi time mood die nak mendengki org.. hehe, kalo die dah dapat tangkap satu mainan danish tuh, die akan bawak lari terkedek kedek kat mama die... sambil ketawa nampak gigi skit..hahaha.. yang si danish ni cuma dapat tengok n membebel sorang2 ikut bahasa die sambil mengangguk kepala... (danish x pandai jalan lagi sebab tuh x leh kejo) hehe..
sekarang ni macam2 dah... si danish kalo dengar azan.. automatik tgn kanan die tutup telinga sebelah.. pastu sengeh nampak gigi kapak die tuh... konon die yg azan ler tuh.. hehe.. kalo time mandi, pantang nampak aku pegang gayung.. die akan menepis sekuat ati.. kalo kite pusing 360' pun, badan die akan pusing jugak.... huhh, memang payah. nak2 time kene gosok gigi... hehe.. sure kene gigit dulu.. kadang2 die x nk bukak mulut langsung.. geram tgk.
kalo time makan pulak, ambik biskut .. mesti nk ade piring atau mangkuk.. cehh, gigit skit.. masuk mangkuk.. pandai tuh.. gigit lagi, masuk mangkuk.. hehe cam biasa argh, kejap jek.. pastu mangkuk dah atas kepala.. biskut ntah kemana.. paling geram, kalo die bagi kucing.. hehe kucing pun kene mkn biskut baby eak..
kalo time minum susu plak, dgn mak die jek die duk diam.. kalo ngan org lain, abis kene ketuk ngan botol! sekrang die dh pandai selut air gune straw.. huargh!!, asik die jek la yg pehgabiskan air kotak aku!!
hehe suke tengok gelagat budak2 nie.. hilang rasa kusut otak.. rasa hilang masalah keje skit.. rasa sronok jek... kalo hari2 cam ni kan best!!
"kalo kat umah sewa aku, cuma ade baby besar jek.. kang bile nk bermanja skit, tetibe kene makan penampor pulak" hehe :)
bak kata A.R Trompel " baru nk pegang dah dicakarnyer" comel comel..


2 comments: