BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, May 19, 2009

Ape harus aku buat??

semalam..

tersentak hati aku bile dapat message dari kakak aku,..

19.05.09 -12.50 am

Danish doktor suggestkan kene operate.
kos die 7k...

(aku jadi panik secara tetiba... berderau jantung aku bile akak aku kata macam tuh)
dalam hati aku terdetik " x de cara lain ke, bleh buat??" x terlalu awal ke??.. (aku dah mula rasa x sedap hati)

aku balas balik message die..

" x payah!.. benda tu akan surut sendiri. cuma memakan masa jek..ko jangan nk buat hal pulak. baik2 sekarang danish dah cerdik, kang jadi ape2, sape nk tanggung?? x payah lah oprate, bahaya!!"

(100% aku x setuju dgn pendapat akak aku tuh...)

19.05.09 - 12.57 am

ko x tgk otak n kepala die.. benda yang bengkak tu betul2 kat tgh2 tulang penyambung ke saluran otak. merah2 kat bonjol tu tanda dah nk pecah. kalau x buat, bile pecah kuman akan terus masuk ke saluran otak. kesan die 2 aje.. "cacat" atau "mati". itu kalau x buat. aku bawak g hospital pantai kat melaka.. kalau hospital kerajaan x guna.. kene postpone lagi 6 bulan..

( berjurai air mata aku... x dapat di tahan lagi... aku x dpt bygkan kalau lebih buruk yg belaku.. aku x sanggup...)

aku balas balik message die...

" kalau buat ape plak effect die? confirm 100% ke bleh sembuh? doktor kalau nk duit mcm2 bleh cakap. nak menanggung nye ko.. anak ko. kalau ade ape2 yang belaku, sape nk tanggung?? kalau aku, aku x sanggup ambik risiko.. ko percaya ler.. benda tu akan susut sendiri.. aku dah nampak perubahan die.. hish.. kesian le kat danish.. die kecik lagi..

( semakin deras air mata aku..)

19.05.09 - 1.06 am

Benda tu x kan hilang.. aku pegi pun hospital pun doktor kata kene operate.. sebab tu aku bw awak g pakar otak saraf. lebih baik aku bertindak sebelum benda buruk berlaku.

( aku tahu, time tuh mesti akak aku tengah menangis sambil tenung anak die... aku kenal akak aku, die x kuat..)

aku balas balik message die..

" kalau buat x berjaya cam ne? ko boleh trime?? aku masih terasa lagi saat masa arwah aina pegi.. aku x sanggup nk mengadap tuk kali ke 2. ape kata mak??

19.05.09 - 1.30 am

doktor jamin 100% akan berjaya. cuma sekarang ni aku nk cuba tanya kat HUKM. sepupu aku kerja kat situ..die dh jumpe doktor pakar dan doktor tu akan rujuk report dari melaka dulu. mak ikut aku pegi sekali dan die pun dengar ape kata doktor tuh.... "

( aku x dapat nk balas ape2 lagi... dan aku x berani nk bagi kata putus... )

semalaman aku berfikir..

Ya Allah, selamatkan lah Danish!!... aku merayu.. kenapa tidak aku yg menangung sakit tuh.. kenapa die.. die kecik lagi... baru nk merasa hidup kat dunia ni.. die lah nyawa kami Ya ALLAH.. Sesungguhnya kau maha berkuasa atas menetukan segalanya.. dan aku berserah dengan takdir mu..

kawan-kawan, doakan danish sihat yea...

No comments:

Post a Comment