BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, March 30, 2011

pindah ooo pindah

start awal mac, team aku.. service fullfillment telah di arahkan oleh mgmnt utk pindah opis...
huuh, rase seronok pun ade, rase malas pun ade.. nk mengemas bukan sikit.. byk woo..

so, setelah perbincangan di buat.. secara sebulat suara, 26 mac tarikh yg paling baik utk ber operasi..
" jom kembor"

hari tu hari sabtu.. so nmpk gayanyer aku x dpt balik kampung la gamaknye..
dan di hari tu jugak, aku di arahkan utk memasakkkkk... aduhh... tp x pe la.. sekali sekala kn..

so, dieorng request nk makan asam pedas.. dan ikan merah fresh di sponser oleh incik bos kite.. iaitu wak jam.. hehehe.. tengkiu bos.. mintak sikit tp bos bg 4 ekor.. besau2.. baru naik darat tu.. terus masak.. sodap..

pagi2 lagi incik bos dh hantar ikan bersama dgn isteri n anak.. x ajak singgah pun, maklum la umah anak dara.. kat pintu umah dh beso2 tulis.. - NO ENTRY FOR MEN..  hahaha

aku pun, di pagi hening tu, g pasar tani jap.. cari bunge kantan..

setat kul 9.30, aku n crew.. menyediakan bahan2 yg perlu di masak...

menu di hari itu adalah : asam pedas, sayur goreng, ikan bilis kantan

aku memasak, menumis.. n crew2 yg lain.. sediakan bahan2 nyer..

aku masak asam pedas dulu.. n yg lain2 kemudian. punyer le dh mcm perang kat dapur.. sampai kedinding mercik asam pedas aku.. hahahaha..

selama 2 jam kami masak..

nasib mak kat kampung, kalo mak ade time tu, kompom ni yg die kata..
"kalo gini la lambatnye, besok jek la makan.. aku pun menjawap.. x sempat besok, lusa pun boleh makkk.. hahahaha"

kul 11.00 semua bersiap mandi n pegi opis.. kompom pakcik2 n makcik opis dh lapo menungu lauk kami..

yela, bos pun request kan nk rasa masakan anak dara.. so, memang la lambat.. tp sedap,, hahahaha ( puji diri sendri nampak nyer)hahha

tp kenyataan beb.. bertambah dieorng mkn.. acehh.. resepi turun temurun.. asam pedas Muar tu

hahahha...

bekemas smpi petang.. akhirnyer siap jugakkkk...

minggu ni nk balik kampung.. horey.. sudah rindu woo sama budak2 kecik itu.. mia dh nk pndi jalan.. aku nk training die lagi smpi leh berlari.. tunggu yooo.. hahaha

No comments:

Post a Comment