BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Tuesday, October 20, 2009

last syawal.. mcm2

hi u oll...
semalam last syawal kan...
sape kata x de sape lagi yg dtg beraya??? hahahahahah
semalam petang, before aku balik JB.. Tetibe ada budak² bagi salam...

budak : smekom.. (pandai pulak picit loceng..bnyk kali plak tu..)

aku : (tgh siap².. nk pakai tudung..g bukak pintu) waalaikummusalam.. cari sape??

budak : kiteorng nk raye..

aku : ha'ahh, ade lagi org nk dtg beraya?? pelik.. ( nk tergelak aku.. )

( apelagi, org dh dtg.. dh jadi tetamu.. kene le layan.. walaupun dlm hati tgh tergelak.. mcm² fikir.. nk duit je ke budak ni??hahahaahaha)

budak : kak, kiteorng nk minum..

Aku lagi : kesian plak aku dengar.. meh, masuk².. korang lagi mana ni? ( aku tgk muke masing² mcm baru pas main parit, basah baju.. mcm dh nk kering la..)

budak : x lah kak, td kiteorng main air kat warong pakcik tuh..

aku : laaaa, x de kije ke korang ni.. eah, x skolah ke?? pekse bile?

budak : cuti kak.. pekse lama lagik...

aku : tunggu jap, akak g buat air.. dah makan ke belum ni?

budak : belum kak. ( muke excited cam nk makan.. )

aku : kesian ko.. tunggu jap eak... aku suh lah bibik kasi makan kat dieorng..

tengah2 makan tuh, aku saje jek nk bebual ngan budak2 tuh.. duk kat dieorang.. tetibe budak2 tuh tanye..

budak : kak, dalam gambar pakai cermin mata tuh sape?

aku : tu dato' hishamudin.

budak : ni rumah die ke??

aku : tergelak terbahak2 aku.. x lah.. tu kawan die.. ( sebelah tuh gambar bapak aku..)

budak : oooo.. kak, canggih la umah akak.. penah x masuk prompak?

aku : penah dulu.. tp x dpt masuk sebab kejap jek polis dh sampai.. rumah ni ada alarm.. pistol pun ade.. sape berani masuk, kene tembak.. pommm..

budak : fuyooooo, ade pistol.. dahyat la..

aku : korang asal x dtg semlm.. kalau dtg dpt makan best2.. ( kebetulan, smlm umah aku buat open house..)

budak : alah, tak ckp..

aku : asal nk kene ckp lak.. dtg jek la.. dh nama open house.. rugi lah ko..

budak : dapat duit raye x kak?

aku : (klentong jek).. dapat.. sorang 5 hingit!

budak : fuyoooooo!! 5 hingit..

(pastu sorang budak tu salah kan kawan die.. "tu la ko, aku ajak dtg semlm, ko x nk dtg..".. sebenarnye, kawan die yg sorang tuh dh penah dtg sebelum ni.. sebab tu die malu.. tp dtg jugek.. )

aku : gelak2.. sambung ckp lagi.. korang ni merayap sampai hitam muka.. kenapa? duk lah umah.. blajar.. jadi pandai macam org dlm gambar tuh.. baru dpt pakai kete besar.. rumah besar.. x nk ke?

budak : eleh, pakcik tu pun hitam jugak.. ( die tgk gambar bapak aku.. gambar tu gelap sebab kamera.. ) x nk kije lah kak.. kite nk main jek..

aku : banyak la ko... hbs dh besar.. sape nk bagi duit.. kalau x belajar, cm ne nk dpt duit banyak?

(penat pulak aku beleter kat dieorng budak tu.. sorang darjah 2, sorang darjah 4..)

dh penat layan.. aku suruh dieorng habiskan makan.. aku g naik atas jap.. ambik gule2.. kasi kat dieorang.. bawak bekal sambil jejalan..

bile turun jek, aku tgk dieorng dh x de.. mknan hbs.. aku tnya poksu aku..

mane budak2 ni? rupenyer poksu aku dh suh balik.. die kata budak tu over.. nk main game pulak.. PSP.

Aku nk tergelak gak dgr.. aku try nk tgk kat luar, kot2 ade lagi.. hmmm, x sempat nk ke pintu.. dh nampak dieorng duk mengendap dari pintu kaca umah aku..tgk dlm.. hahahahhaha

kesian aku tgk... budak kampung dari mana lah ni terlepas.. hehehe

aku : aku sergah.. haaaah!! ngendap eah..

budak : terperanjat dieorng.. senyum jek buat muke sposen..

aku : nah, ambik gule2 ni bawak bekal..

budak : suke kemahen.. siap nk ukur2 sape banyak..

aku : dh , x yah nk ukur2.. same banyak akak letak..

budak : time kasih kak..

aku : raye tahun depan dtg lagi eak... hari ni dh last raye... ingat tu.. hahahahahaahhahahahaha

bengang agaknye kawan die sorang lagi tuk.. sebab aku perli die.. mana x nyer dh berape kali asik die jek dtg.. hehehe..

kisah di akhir syawall.. kelakor2..


1 comment: