BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, December 9, 2009

10 Disember 2009

imbasan kembali...

last week, aku g kursus kat melaka kan...
aku memang suke kalau hari kursus tuh terkene pada hari rabu n khamis..
so, jumaat tu.. memang travelling day lah kan.. heheheh..

misi jelajah KL berulang kembali...
sorang2 beb.. welll.. sape x kenal den.. trademark "redah aje..ikut jln bas" hahahhaha
aku sesaje jek g KL.. nk hbis kan minyak.. hehehe..
x lah.. sebenarnyer, aku kangan sama kak long ku... hua hua hua..
nk jupe kaklong sebelum die bersama family terbang g holiday kat Korea..

best sehh, main salji..

aku main salji kat snow world jek.. tu pun serik dh.. berdentum kepala aku kene bucu sebab kasut licin.. hish, x leh lupe aku tragedi tuh.. sangat memalukan..

sampai naik bengkak tengkorak aku.. nasib x berlobang.. eee, selisih u..

hmm, ok.. cont balik cite redah meredah tuh...


mlm tuh, aku sampai KL dlm kul 8.30 mlm..

aku bawak krete slow jek.. sebab ingat kan orng yg tersayang.. hahahaha...

sesampai jek kat tol sg. besi.. aku mula mencari arah.. nk ke menara rebung..

tujuan sebenor nk cari PPUM.. tp kene cari menara dulu sebab dieorng kata kat belakang aje..

so, aku pun ikut lah nasihat dieorang tuh...

sebelum nk ke menara rebung, aku try start ikut dari jln semarak..

konon nyer besok x nk sesat la bile bawak kak long.. hahha..


aku pun teruskan perjlanan.. sampai lah tibe di menara.. itu pun, mata sentiasa menjajau cari

jln.bangsar.. mana jln bangsar.. hahaha

alhamdullillah, mlm tu semua line clear.. senang pulak mencari.. sampai lah terjumpe pintu masuk UM..

aku pun tanye lah.. guard x berape hencem kat situ..

aku : en. tumpang tanye.. nk g ke PPUM lalu mana eak?
Guard : adik terus.. ( cehh, terase mude plak aku bile die pagil aku adik.. hahaha) pastu nampak simpang kat depan tuh.. masuk kiri..
aku : (konon - konon mcm pro lah.. buat muke mcm confident tahu.. ) ok2.. trime kasih yer..

aku pun terus lah perjalanan.. first time aku merayap dlm UM.. hahaha.. bile dh sampai dlm.. menjajau cari simpang 4.. x de pon.. guard tuh tipu ke ape.. hati mule le nk marah.. tp cool lagi sebab tgh layan lagu asma ul husna.. versi CT.. hehehe

setibe jek kat dlm tuh.. main ikut gerak hati jek.. malas nk tnye org2 kat situ.. trus kan jugak perjlanan.. sampai lah ternampak pondok guard.. - keluar, terime kasih.. sila datang lagi.. hahaha
ni dh penghujung..

so, x leh jadik.. aku pun terpakse menanya guard tuh.. org kata.. malu bertanye, sesat jalan kan..

aku pun tanye lah...

aku : en. sy nk ke PPUM, ikut mana eak..
guard : (cehh, buat2 tgk no plat kete aku plak.. mesti dlm hati die, oo, plat johor..) ok.. cik terus keluar, belok kiri.. trus jek.. nanti nampak sembod PPUM..
aku : ooooo.. tengkiu+senyuman..

Aku pun ikut lah ape yg die ckp.. alhamdullilah.. jupe jugak akhirnyer..

setibenyer aku kat sane..dlm kul 9.30 mlm.. ni pun first time aku g PPUM.. nk cari parking pun x tahu.. so, ikut jek kete depan g mana.. nasib la kalau die kluar balik ke.. padan muke aku.. haha.. so, kali ni aku selamat.. orng tuh pun g tempat parking.. atas bangunan beb.. so, aku pun follow.. buat muke x bersalah.. hahaha

naik punyer naik.. sampai level 3.. baru ade parking...

sungguh berani aku sebab waktu tu, aku baru terasa yg aku ni perempuan, berani jln sesorang.. hish..

aku pun parking n terus cari lif..

hmmm,punyer le orng baru.. boleh sesat dlm lif.. nk cari wad x jupe2.. naik level 6, still tmpat parking.. pergi level G, still tmpat parking...

yaALLAH, aku dh naik takut.. sebab dlm hati dh pikir yg bukan2..

hish, x leh jadi.. aku kene cari orng tuk bertanye..

alhamdullilah, ade jugak orang.. aku pun tanye..


aku : uncle, sorry.. mau tanye.. mau pergi wad ikut mana ye??
uncle : ooo, u go to level 3.. kat situ ade terowong utk pergi ke wad..
aku : ( aku punyer ler terperanjat.. ooo, bangunan lain ker.. dlm hati.. nasib tanye.. kalau x.. sampai besok den x jupe ooo) ok. tengkiu uncle!

kak umi dh kol byk kali... sebenornyer.. aku g PPUM sebab nk melawat adik die baru pas operation.. sian beb..

setelah jupe, aku pun nk balik kerumah kat pantai dlm..

kalau ikutkan dari situ memang x jauh pun.. 15 mint dh bleh sampai..

tp aku ni kan.. penjelajah no.1.. tetap sesat.. kene cari jugak jln bas.. baru jupe.. siyes.. hahaha

sesampai jek aku kat umah.. ape lagi.. tido lah..

sebelum tu kononnyer nk kasi hilang busan.. bukak tv, sebabkan umah tu dh lama x balik.. remote bateri kong.. nk pakai manual x geti.. astro yg baru tu payah la.. nk tukar channel, x leh..

yg bengang.. time tuh cite hantu eak.. hampeh... terus tutup tv aku..

tido lagi best..

sebab besok ade misi lain.. hehe..

besok nyer...

pepagi lagi aku dh dpt mesage.. eida, saya ade meeting... blaa..blaa..blaa.. sampai kul 11...

nanti kite jumpe..

owh, aku tgk jam masa tuh kul 8.30 pg..

ade lah masa tuh aku mengeliat selama setgh jam.. hehehe...

pastu siap2.. kul 9.30 gerak dari rumah utk ke kolej..

hmmm.. sesat tu memang sentiase .. tp jumpe jugak..

hehe... setibe nyer aku di KOLEJ..

Org pertama yg aku bagitahu ialah kaklong lahhh... sebeb tujuan utama nk jupe die.. hehehe
kangan bangat sehhh..

tp kaklong masih dlm meeting...

so, den tunggu jek la kat cafe.. pewot dh bunyik..
tp tetap nk tunggu k.long coz dh janji nk mkn sama...

pastu 15 minit kot pas tu, k.long pun call.. suh mkn dulu.. sebab die baru habis meeting..
on d way nk ke kolej.. mungkin lagi 30 mint.. tu pun x termasuk jln jem..

so, aku pun g la beli minuman n kuih muih..
tgh2 makan, budak2 kursus time break.. minum pagi..
aku perhatikan.. sorang2 masuk.. sampai la aku terpandang sorang perempuan ni..
dlm hati, ehh.. cam kenall.. aku tgk jek die.. masa die ambik mkn...
bile die paling jek muke ke arah aku...
haaah!! sah!!! kak ala.. member aku time kursus kat terengganu dulu... hahahahahaha
die pun terperanjat tengok aku.. heheh

kami pun berbual la kejap.. cerite2.. badan die makin berisi.. rupe nyer dh ada anak sorang.. boy.. comel.. nama sama cam anak buah aku.. mohamad danish..

hmmm.. hilang lah kebosanan sekejap..

pastu, 20 mint pastu.. k.long pun sampai..

huuh... lege hati aku... apelagi, terus g ofis die..

jam dh kul 11.30 pg.. tunggu k.long settlekan skit2 lagi kerje die.. pastu kami gerak g PPUM..
Kene balik cepat nih sebelum kul 3.30 coz k.long tu ade meeting lagi..

so, aku pun memulakan perjalanan... konon2 dlm kepala ingat lah jln semlm..hopefully x luper..
jln jem skit.. dlm kepala menjajau lagi cari jln bangsar.. ehehhe..
jupe jugak.. menara rebung.. pastu yg pelik nyer.. tetibe x jumpe jln nk ke PPUM..
Laa.. sudahh!!..
mencari lah.. pusing2.. sampai terkeluar balik menghala ke pusat bandaraya.. hehehe..
sebenarnyer silap sikit jek.. salah pusing.. dh kene U turn jauh..

keliru sebab masa tuh kereta byk parking tepi jln.. sembahyang jumaat daa.. sebab tuh x perasan sembod UM tuh.. hahahha

last2, jupe jugak... dh masuk kawasan hospital.. cari parking.. cam penuh.. dh nk smpai level atas bumbung dh.. last2 parking curi.. belakang krete mers.. hehehehe

kak umi asik call jek.. sesat ke.. sesat ke.. heheheh

bile dh jumpe tuh, melawat lah adik kakumi yg sakit tuh.. sian die.. panjang jahitan die.. takut aku.. seram bulu roma..

kami kat situ kejap aje.. siap mkn tgh hari.. pastu terus balik kolej..

hari tu aku hntar k.long balik umah.. cam biase la.. hehehe

singgah jap sebelum balik Muar.. hehe

on d way nk balik tuh, menjajau lagi cari tol..
well, ini eida ok..

jupe aje.. hahahhaha

aduhh, penat la crite..

ok lah.. ~ TAMAT~





2 comments:

  1. banyak cite sesat...naik sesat baca entry ni haha

    ReplyDelete
  2. hehee.. baru pandai nk berjalan sendiri awakkkk... sesat kite tnye org.. haha

    ReplyDelete