BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, December 31, 2009

bye bye 2009!

sekejap jek kan dh bertukar tahun...
dunie dunie... hmmm..

1 tahun ada 12 bulan..

1 bulan ada 31@30 hari.. (kalau taon lompat, ade 29 hari jek.. hehe)

1 hari ada 24 jam.. ( tp ade gak kedai mkn yg 25 jam.. ntah dari mane die dpt lagi sejam..)

1 jam ada 60 minit..

1 minit ada 60 saat...

pastu???? three... hahahhahaha

aku dh setat merepek.. x tahu nk tulis ngape...

ok lah.. stret to the point la eak..

MEMORY 2009

awal tahun, kehidupan aku very happening!! hehee...
1. aku mule giat dlm sukan menyukan ni... bersama ngan kawan aku..

2. aku dapat anak buah baru lagi..

3. SELALU enjoy ngan osmet jln talib abu..

~ bnyk sgt memory maniss.. cam gula kapas besarnye..
DAN paling aku x leh luper, masa kiteorng g jalan2 mengisi masa lapang di kala cuti.. hehehe..
pergi zoo, - CJ kene sergah ngan burung hantu.. hambekk... jht burung tuh..
pergi mini malaysia,- kami jelajah setiap umah.. buat cam umah sendiri..hehe
pergi naik taming sari, - round pusing2 atas langit.. hahah...
jalan2 melaka.. best sgt!! n yg kelakar sgt time tuh.. masa CJ nk beli layang2.. kahkahkah.. x tahu sebab ape, tetibe toke ngan uncle apek tuh bleh bergaduh berdua..hehhe.. tgk cam siyes.. yg kawan aku ni plak, bleh tunggu jek kat tepi.. kiteorng tgk apek2 tuh gaduh.. hahahahhah.. apek itu maki2 orng, dh la pakai gigi palsu.. tertelan baru tau..

last2, x dpt beli.. cian CJ..

pesanan buat apek. : tu la apek, laen kali lu mau gaduh dekat umah la wei.. kan sudah hilang 1 customer woo.. lu sudah rugi maaa.. kahkahkahkah..

sepanjang kehidupan di rumah sewa Jln Talib aBU, memang seronok!!
kiteorng dpt tn rumah yg sgt baek hati..

setiap mlm, pas balik kerje... kiteorng bertige - aku, k.long ngan CJ..
Kami akan masak same2.. CJ pandai masak.. aku suka sgt mkn daging berempah die tuh( warne kuning).. x tahu argh tajuk die ape.. tp memang sedap.. siyes.. kaklong pulak tugas die goreng sayur.. ngan masak nasi.. hehehe.. aku, kekdang jek masak gulai.. n fovarite ~ sotong sambal.. fuuh!!.. telan air liur pulak.. hehe

2 minggu sekali kiteorng shooping barang dapur kat peserai.. tempat tu murah.. murah sangat..
n kdg2 jugak, bile tibe tahap rajin.. aku masak kari ayam, CJ tebar roti Jala..

n utk makluman kengkawan, aku tahu buat roti jala melalui CJ la.. hehehe, skrg dh teror..

setengah tahun pertama.. memang hapy jek.. x penah sedih..

tapi... setengah tahun kedua.. banyak sangat dugaan ALLAH yang perlu aku terima..

1. aku di pindahkan tanpa rela .. dan alhamdullillah, sekian lama.. aku terima..
sebulan aku hilang jiwa aku.. rasa sedih yg teramat dlm hidup aku..

2. aku kehilangan kawan baik aku.. kawan yg paling aku respect.. kawan yg banyak bagi kegembiraan kat aku.. kawan yg aku banyak kongsi semuanye ngan die.. kawan yg aku sayang mcm keluarga aku sendiri.. tp sekarang die dh jauh dari aku.. jauh.. jauh sgt.. luluh hati aku sebagai kawan.. masih lagi terasa.. aku maaf kan die.. dan aku dh lupakan semuanyer apa yg dh berlaku.. aku terima.. terpulang lah pada die..

3. aku kehilangan insan yg paling aku sayang dalam hidup aku.. Tok Wan dh tinggal kan aku buat selama-lamanya.. aku redha.. dan aku rindu sgt!

4. tahun ni banyak kali aku MC.. sori TM.. Masalah kesihatan yg teramat daa.. bukan suke2..

hehehe.. walau apa pun...

setiap yg berlaku tuh memang memakan masa yg agak lama... sedih, menyesal ,semuanyer ade.. tp APA YG BERLAKU TUH, ADE HIKMAHNYER.. ALLAH MAHA BERKUASA.. MAHA ADIL DAN MAHA PENYAYANG.. Doa aku x penah putus utk orng yang aku sayang semua nyer...

banyak jugak perkara yg aku dh belajar sepanjang tempoh 2009 nie.. dengan harapan, jadi kan ia pengalaman dlm hidup.. dan belajar semula dari kesilapan yang berlaku..

aku harap 2010, akan ada sinar kebahagiaan yg baru dalam hidup aku..


No comments:

Post a Comment