BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, December 7, 2009

hanya tinggal kenangan..

imbasan kembali...

permergian seorang insan yang sangat aku sayangi....

tok wan aku telah kembali kerahmatullah pada 21 nov 2009..
AL-FATIHAH..

dh lama aku nk tulis entry nie.. tp masa tuh, hati aku x kuat.. sedih sgt..

tgh2 taip, nangis.. buat kerje pun nangis.. seminggu aku x de mood kerje..

hati aku kosong.. betul2 terasa kehilangan wan..

nasib ade kakak2 yang banyak memberi semangat.. untuk kuatkan hati ni.. TRIME KASIH..

Ya Allah, kami redha..
saat permergian nyer... Harap, tokwan aku tenang di sana..



kau pergi..

Sayu,

terpisah..

hikayat indah kini hanya tinggal sejarah..

berhembus..

angin rindu..

begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu...

hujan lebat mencurah kini ..

bagaikan tiada henti ..

kaulah laguku..

kau irama terindah..

tak lagi kudengari ...

kau pergi.. pergi..

sepi..

tanpa kata ..

terdiam dan kaku tak daya kau kulupa ...

apa pun...

kata mereka ...

biarkan kenangan berbunga di ranting usia ...



2 minggu sebelum meninggal, arwah tetibe sgt manja dgn aku.. aku sgt terharu..

setiap kali aku balik kmpung, org pertama yg gembira adalah die.. hehe..

dan setiap kali aku sampai rumah, orang pertama yg aku cari .. adalah die..

biasenyer, aku akan menyamar.. membuat suara jantan.. utk menakutkan die.. hehe

tp atok aku ni terror.. die jaga aku dari aku lahir smpi sekrang..

setakat suara aku, cam sgt dh die.. hehehe..

dh jadi kebiasaan, masa die sakit, pas solat subuh, aku mesti dengki die..

aku usik hidung dia yg mancung tuh.. hehe, pastu letak kepala kat badan die sampai die rimas.. hehehe.. selagi die x bangun, selagi tuh aku usik.. hehhee.. jht kan aku.. bile aku ketawa.. die pegang tangan aku.. die x mrah.. hehehe, dan masa time tu lah.. aku cuba pujuk die nk bawak g hospital.. die tetap kata .. x nak!.. terus tarik selimut.. hmmm..

huuh, rupenyer, aku degil ikut cam die kot.. hehehe...

teringat zaman kecik2 dulu... aku memang selalu tido ngan die..

sebelum tido, mesti ade cerita..

n ade satu part tuh, yg kelakar.. masa tok wan ngan tok abah naik motor g rumah sedara.. time nk balik tuh.. biase lah org tua.. x mcm kite yg mude ni.. naik motor peluk2.. hehhe..

masa tuh, lum sempat tok wan aku nk naik.. baru nk angkat kaki.. tok abah aku dh jalan... hahahahh.. terduduk atas jln tok wan aku tuh.. kalau die perasan x pe.. ni x.. dh smpai rumah baru tok bah aku perasan yg bini die x de kat belakang.. hehehhehe.. punyer ler conserntred bawak motor.. hahhaa...

banyk cite yg best2..

tok wan aku tuh, kdg2 die tidur berdengkur.. mungkin penat kot.. sebab jaga cucu2 die yg nakal semua tuh.. die berdengkur sampai aku x leh tido.. so, ape lagi... tugas meng dengki aku berjalan la..

bile bunyi jek, aku tutup lubang hidung die.. hehehhe.. sampai die hmpir lemas.. heheheh

jht kan aku.. tp atok aku x marah.. hehe

kalau time aku demam pulak, biaselah.. budak2 ngada2 tuh memang ade.. bile sakit kepala, mintak urut.. merengek jek.. die lah yg urut smbil tido.. aku syg die..

hmmm, mcm2 kenangan..

tp sekarang, bilik die dh kosong.. ngan sape lagi aku nk bergurau cam tuh..

cukup lah sampai di sini, air mata aku dh nk melilir ni...


No comments:

Post a Comment